[O2] 1.4 TSI - jak nie zabić Turbo?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • edward.iskra
    Classic
    • 2011
    • 8

    [O2] 1.4 TSI - jak nie zabić Turbo?

    nie możesz znaleźć bo nie ma takiego kodu w spisie.......
  • RoadRunner
    Classic
    • 2010
    • 26

    #2
    [O2] 1.4 TSI - jak nie zabić Turbo?

    Witam,

    Jak wiadomo od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem

    Przejechałem już 1500 i zaczynam powoli wchodzić na "wyższe obroty"

    Pytanie, jak dbać o Turbo w tym samochodzie? Czy po normalnej jeździe też trzeba wychładzać?

    Pzdr
    RR
    RoadRunner

    Komentarz

    • loyd
      RS
      • 2010
      • 2342

      #3
      Co to znaczy po normalnej jeździe ??

      Ja np. po jeździe po mieście nie czekam przed wyłaczeniem silnika.

      Komentarz

      • RoadRunner
        Classic
        • 2010
        • 26

        #4
        Zamieszczone przez loyd
        Co to znaczy po normalnej jeździe ??

        Ja np. po jeździe po mieście nie czekam przed wyłaczeniem silnika.
        Normalnej, czyli bez ostrego przyspieszania.

        To kiedy warto poczekać i ile?
        RoadRunner

        Komentarz

        • tomil
          L&K
          S_OCP Member
          • 2008
          • 1179

          #5
          Zamieszczone przez RoadRunner
          To kiedy warto poczekać i ile?
          Po trasie, po ostrym butowaniu (kilka razy przećwiczony start na 1/4 mili). A ile czekać- ja staram się przynajmniej 1 minutę dać oddech motorowni. Schłodzić turbiny nie schłodzisz, ale przynajmniej ma szansę wyhamować.
          It doesn't matter what we're losing
          It only matters what we're going to find!

          Komentarz

          • loyd
            RS
            • 2010
            • 2342

            #6
            Po zjechaniu z trasy np na strację benzynową czekam ok. 1 - 2 mientu w celu wychamowania turbinki.

            Komentarz

            • tomek
              L&K
              • 2005
              • 1078

              #7
              Ja mam dodatkowo zasadę, że nigdy nie wyłączam silnika jeżeli słyszę, że chodzi wentylator. Czekam.
              O2FL RS | S2 | F2

              Komentarz

              • loyd
                RS
                • 2010
                • 2342

                #8
                Zamieszczone przez tomek
                Ja mam dodatkowo zasadę, że nigdy nie wyłączam silnika jeżeli słyszę, że chodzi wentylator. Czekam.
                Wydaje mi się, że to jest akurat bezsensu i nie ma wpływu na turbinkę.

                Turbo musi zostać wychamowane żeby nie kręciło się po wyłaczeniu silnika bez smarowania a nie wychłodzone.

                Wiatrak włacza się jak wskazówka przekroczy 90 st. i wyłacza się się cofnie do ok 85. Tak czy inaczej wyłączasz silnik przy temperaturze ok. 90 st.

                Komentarz

                • Mihau
                  RS
                  • 2009
                  • 7460
                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                  #9
                  Ja może nie mam 1.4 TSI ale zawsze co najmniej minute czekam na wolnych obrotach przed wyłączeniem silnika czy to była wolna jazda w mieście czy szybciej w trasie to minimum minutka jest.
                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                  Komentarz

                  • aniam111
                    Rider
                    • 2009
                    • 436

                    #10
                    Ja staram się odczekać po jeździe po mieście żeby nie wyłączać silnika od razu. Około minutki lub dwóch. Jak jadę w trasę to czekam dłużej.
                    Ponadto nie jadę od razu po włączeniu silnika tylko też daje mu pochodzić na wolnych obrotach żeby było lepsze smarowanie. No i do puki silnik się nie nagrzeje to staram się też nie "butować"
                    AniaM
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
                    O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

                    Komentarz

                    • Mihau
                      RS
                      • 2009
                      • 7460
                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez aniam111
                      No i do puki silnik się nie nagrzeje to staram się też nie "butować"
                      u mnie jak wskaźnik temp. silnika pokazuje 90 stopni to komputer jeszcze nie pokazuje temp. oleju (znaczy pokazuje ale tak: "---") więc jest mniej niż 50 stopni. Ja zawsze czekam, aż tam będzie z jakieś 70 stopni oleju i dopiero coś tam mocniej przyspieszam.
                      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                      Komentarz

                      • mamaj12
                        RS
                        • 2009
                        • 1956
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        A ja np. ostatnie ok 5 min zawsze steram się jechać spokojnie coby w tym właśnie czasie uspokoić turbinkę.
                        obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
                        wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

                        Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

                        Komentarz

                        • jaca
                          Drive
                          • 2007
                          • 92

                          #13
                          Zamieszczone przez loyd
                          Turbo musi zostać wychamowane żeby nie kręciło się po wyłaczeniu silnika bez smarowania a nie wychłodzone.
                          Czy aby na pewno?
                          Zawsze uważałem (i nadal uważam), że po ostrym "butowaniu" kiedy turbina jest rozgrzana od spalin i nie wychłodzę jej przed wyłączeniem to wypala ona (zwęgla) cieńką warstwę oleju w łożysku turbiny.
                          Ale może się mylę.
                          BTW- ile zatrzymuje się turbina po zatrzymaniu silnika z "małego gazu"?

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            Zamieszczone przez jaca
                            Zawsze uważałem (i nadal uważam), że po ostrym "butowaniu" kiedy turbina jest rozgrzana od spalin i nie wychłodzę jej przed wyłączeniem to wypala ona (zwęgla) cieńką warstwę oleju w łożysku turbiny.
                            to zależy od tempeartuty, na pewno nie zawsze się tak dzieje

                            Zamieszczone przez jaca
                            BTW- ile zatrzymuje się turbina po zatrzymaniu silnika z "małego gazu"?
                            bez wskaźnika obrotów to wszystko jest na czuja
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            Pracuję...